استفاده از پسوند دامنه کشوری ir. در کلیه وبسایتها، پورتالهای
دستگاه مرکزی، سازمانها، شرکتها و ادارات تابعه دستگاههای اجرائی با
رعایت مواردی اجباری است.
به گزارش سافت گذر به نقل ازظهور؛ “رضا تقی
پور” وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال نامهای به تمامی
دستگاههای اجرایی، استفاده از پسوندهای غیر از ir. برای پورتالهای
اجرایی را ممنوع اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، در این بخش نامه که با عنوان “بخش نامه به تمامی دستگاههای اجرایی” تنظیم شده، آمده است:
با توجه به ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، این وزارت مکلف به ایجاد
شبکه ملی اطلاعات در کشور است. در این راستا ضروری است دستور فرمایید کلیه
سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه آن دستگاه نسبت به انجام موارد ذیل اقدام
لازم را به عمل آورند:
۱٫ استفاده از پسوند دامنه کشوری ir در کلیه وبسایتها، پورتالهای
دستگاه مرکزی، سازمانها، شرکتها و ادارات تابعه با رعایت موارد ذیل
اجباری است: